Wpływające do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wnioski o wsparcie z "tarczy antykryzysowej" zawierają błędy. Brak podpisu pod oświadczeniem, błędny numer rachunku czy wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - to najczęstsze pomyłki.
- Brak podpisu, podpisywanie się imieniem i nazwiskiem "Jan Kowalski", który figuruje na wzorze poprawnie wypełnionego wniosku, czy też brak informacji o formie opodatkowania i kwocie przychodów powoduje, że wniosek zamiast trafić do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające, a to znacznie wydłuża czas np. wypłaty świadczenia. Dlatego też apelujemy o staranne wypełnianie dokumentów, a przed ich wysłaniem o dokładne sprawdzenie zawartych w nich informacji – przekazuje Katarzyna Krupicka, rzecznik regionalny ZUS województwa podlaskiego.
Zachęcamy wszystkich do składania wniosków drogą elektroniczną. Ponad 80 procent tak złożonych wniosków jest prawidłowa, podczas, gdy 50 proc. wniosków składanych w formie papierowej zawiera błędy. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Do 15 kwietnia br. w województwie podlaskim do ZUS wpłynęło niemal 40,5 tysiąca wniosków.
- Najwięcej z nich, bo prawie 32 tys. dotyczy zwolnienia z obowiązku opłacania składek. 8,5 tys. to wnioski o świadczenie postojowe. Pozostałe wnioski dotyczą odroczenia terminu płatności składek lub rozłożenia należności na raty bez pobierania opłaty prolongacyjnej – informuje rzeczniczka.
Pierwsze świadczenia zostały wypłacone 15 kwietnia br. W naszym regionie świadczenie otrzymało 2 tys. prowadzących działalność gospodarczą na kwotę prawie 4 mln złotych. Na kontach przedsiębiorców pojawiają się już kolejne postojowe.
piątek, 19 kwietnia 2024
piątek, 19 kwietnia 2024
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)