piątek, 29 marca 2024

Wiadomości

Nabór na wolne stanowisko

Burmistrz Rajgrodu

ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze

Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Rajgrodzie

Termin składania ofert - do dnia 20 czerwca 2016 r. do godz. 15:00 (liczy się data wpływu)
w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie, ul Warszawska 32, 19-206 Rajgród.

Pełna treść ogłoszenia o konkursie dostępna jest na stronie internetowej www.bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl w zakładce „Nabór na wolne stanowiska urzędnicze”
i tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie.

 

 

 

Zakres podstawowych zadań na  stanowisku:

  1. kierowanie działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej (OPS) oraz reprezentowanie go na zewnątrz w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki;
  2. organizacja pracy w OPS na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewniająca sprawne wykonywanie pracy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej i rozliczanie się z budżetem gminy z zachowaniem przestrzegania dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i główną księgową OPS;
  4. analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
  5. prowadzenie spraw z zakresu świadczeń pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wspierania rodzin i systemu pieczy zastępczej, Karty Dużej Rodziny oraz pomocy materialnej dla uczniów;
  6. badanie efektywności przyznanej pomocy w miejscu zamieszkania klienta;
  7. prowadzenie Klubu Seniora i świetlicy środowiskowej;
  8. organizowanie i prowadzenie w powiązaniu ze środowiskiem lokalnym działalności socjalnej zmierzającej do zaspokajania potrzeb gminy;
  9. opracowywanie rocznych planów działalności merytorycznej i finansowej OPS;
  10. nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem budżetu na pomoc społeczną na wykonanie zadań własnych i przekazanych jako dotacja celowa na wykonanie zadań zleconych gminie;
  11. składanie corocznie Radzie Miejskiej sprawozdań z działalności OPS i przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej oraz sporządzanie sprawozdań resortowych, statystycznych i innych;
  12. dokonywanie czynności prawnych zgodnie z udzielonym przez Burmistrza pełnomocnictwem;
  13. wykonywanie obowiązków pracodawcy – zgodnie z kodeksem pracy, w stosunku do zatrudnionych w OPS pracowników;
  14. kontrola spraw księgowych i kadrowo-płacowych OPS;
  15. nadzór i kontrola nad wykonywaniem zadań przez pracowników OPS, w tym kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników OPS i ich pracy w terenie;
  16. współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskiem lokalnym w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych;
  17. inicjowanie przedsięwzięć mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym funduszy UE, na programy przeciwdziałania patologiom oraz łagodzenia skutków ubóstwa i wykluczenia społecznego oraz aktywizacji zawodowej i społecznej;
  18. przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Podstawowe wymagania kwalifikacyjne kandydata:

1)     obywatelstwo polskie,

2)     pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3)     co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej,

4)     niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5)     nieposzlakowana opinia,

6)     wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,

7)     specjalizacja  z zakresu organizacji pomocy społecznej,

8)     niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. Z 2013r., poz. 168 ze zm.),

9)     stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym.

 

Wymagania  dodatkowe:

1)     wykształcenie wyższe o specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań z zakresu pomocy społecznej,

2)     znajomość obowiązujących przepisów w szczególności z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, ustawy o wspieraniu rodzin i systemie pieczy zastępczej, ustawy o Karcie Dużej Rodziny, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych,

3)     doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej,

4)     znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków unijnych,

5)     kreatywność, komunikatywność, samodzielność, dyspozycyjność, motywacja do pracy,

6)     umiejętności organizacyjno-menedżerskie.

 

kwestionariusz_personalny_kandydata_5 (DOC, 40.5kB)

opis_stanowiska_1 (PDF, 2023.8kB)

 

Więcej informacji dostępnych na naszej stronie BIP:

 

 
 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.