piątek, 29 marca 2024

Warto przeczytać

Polacy w sieci kupują więcej niż w sklepach tradycyjnych

Polacy w sieci kupują więcej niż w sklepach tradycyjnych, czyli jak duże są e-koszyki

Polacy od kilku lat mogą kupować w supermarketach online. Oferta sklepów wielkopowierzchniowych w sieci pokrywa się z ofertą w sklepach stacjonarnych, co sprawia, że klienci wybierający zakupy przez Internet mogą spodziewać się, jakie produkty uda im się znaleźć. Co ciekawe, zwykle osoby kupujące w supermarketach przez Internet dokonują zakupów znacznie większych niż w sposób tradycyjny.


Ciężkie i niewygodne produkty nie stanowią problemu

Statystycznie w hipermarketach online częściej kupują kobiety. Zwykle to one w domu decydują o tym, jakie produkty spożywcze i higieny osobistej nabyć. Najczęściej w sieci kupują panie pomiędzy 25 a 40 rokiem życia, które są zamężne bądź mają dzieci. Zazwyczaj pracują również na pełen etat, co sprawia, że szukają sposobów na odciążenie się i szybsze wykonywanie obowiązków. Zakupy żywnościowe i higieniczne przez Internet są w tym przypadku naprawdę pomocne.

Kupując w hipermarkecie przez Internet, można zamówić dostawę produktów prosto do domu. Nie trzeba się martwić o transport zakupów ani o to, kto będzie dźwigał ciężkie i niewygodne artykuły. W sieci panie chętnie kupują proszki do prania, płyny do płukania odzieży, napoje, mąkę, cukier, kasze oraz inne ważące dużo produkty. Wszystko to sprawia, że przeciętny e-koszyk jest droższy i większy od tradycyjnego nawet o 4-5 razy (źródło: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1374401,Ekoszyk-jest-nawet-piec-razy-wiekszy-od-tradycyjnego-Coraz-wiecej-w-nim-swiezej-zywnosci). Na wielkość zakupów online wpływa także przystępna cena towarów, które nierzadko w sprzedaży internetowej są oferowane w promocyjnych cenach, niedostępnych dla klientów odwiedzających sklep w sposób tradycyjny.


Doskonały marketing napędza sprzedaż

William Holeksa z Internetum podkreśla, że dla powodzenia sprzedaży internetowej największe znaczenie ma odpowiedni marketing. Jego Digital Marketing Agency przez lata wspierała brytyjskie przedsiębiorstwa i sklepy www w budowaniu wizerunku i zdobywaniu stałych klientów, a obecnie oferuje podobne usługi również na rynku polskim. W przypadku największych hipermarketów prowadzących sprzedaż online można zauważyć, że działania promocyjne są bardzo rozbudowane i docierają do odpowiednich grup klientów. Stali odbiorcy regularnie otrzymują ciekawe mailingi, a ponadto mogą korzystać z opcji darmowej dostawy. Ponadto sklepy online dbają o możliwość robienia zakupów za pomocą urządzeń mobilnych, co zwiększa atrakcyjność oferty.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.