Wiadomości

  • 5 komentarzy
  • 8649 wyświetleń

Rozbudowa obwodnicy

Na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi S61 swoje oferty złożyło 14 potencjalnych wykonawców. O dopuszczenie do udziału w przetargu ubiegają się nie tylko polskie podmioty, ale też  z Włoch, Czech, Hiszpanii, Litwy,  Austrii i nawet z Azerbejdżanu.

Druga jezdnia (lewa) obwodnicy będzie miała długość ok. 6,5 km, wykonana zostanie w technologii betonu cementowego. Ponadto w ramach planowanej inwestycji poszerzona zostanie prawa jezdnia.

Via Baltica będzie realizowana w systemie "Projektuj i buduj". Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych pozwoleń oraz decyzji niezbędnych do zrealizowania inwestycji. Zgodnie z zamówieniem prace projektowe i roboty drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna mają zostać ukończone najpóźniej w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.

Przypomnijmy, inwestycja jest częścią planu globalnego S61 Ostrów Mazowiecka - Budzisko. W ramach projektu powstanie ponad 107 km drogi ekspresowej S61 na odcinku Szczuczyn – Budzisko, która stanowi fragment transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt obejmuje budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna, budowę odcinka Szczuczyn – Raczki, obwodnicy Suwałk oraz odcinka Suwałki - Budzisko.

Na całej długości droga będzie dwupasmowa z rozdzieleniem oraz pasami awaryjnymi dostosowanymi do przewidywanego natężenia ruchu. Węzły zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający bezpieczną komunikację oraz rozdzielenie ruchu na inne sieci drogowe. Projekt obejmuje także budowę obiektów inżynieryjnych, przejść dla zwierząt, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica. Jeszcze w lipcu ma być wiadomo, ile firm złoży wnioski o dopuszczenie ich do udziału w przetargu na projekt i budowę 24-km odcinka S 61 Suwałki-Budzisko z obwodnicą miejscowości Szypliszki.

e-Grajewo.pl

 

wtorek, 23 kwietnia 2024

Ostatnie posiedzenie podlaskiego sejmiku

poniedziałek, 22 kwietnia 2024

Ełk. Kierowca potrącił pieszych na chodniku

Komentarze (5)

Normalni ludzie jak coś budują to starają się od razu zrobić to dobrze ale u nas normalnie być nie może i po zakończeniu budowy rozpoczyna się przebudowywanie.

Już chyba nikogo nie dziwi dlaczego u nas buduje się najdrożej na świecie.

Beton byl zawsze cementowy , to chyba to zadna nowa technologia.

Nowatorskość tej technologii polega na tym że sypiemy worek cementu na betoniarkę a nie pół łopaty jak w technologii betonu żwirowego.

W głowach polskich rządzicieli po wielkich szkołach obowiązuje inny tok myślenia i planowania: budowa, dobudowa, rozbudowa, modernizacja, remont generalny, przy okazji kilka zmian wykonawców, zmian w projekcie i tak wkoło Macieju. Po drodze obowiązkowo kilka "niedopełnień obowiązków, przekroczeń uprawnień itd. itp.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.