Via Baltica - kolejna umowa

aktualizacja: 2018-02-09 16:25:59     nr wiadomości: 34302     przeczytano: 3844     Ilość komentarzy komentarze: 2

Realizację 17- kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 za 380 milionów złotych – przewiduje podpisana 9 lutego br. umowa na projekt i budowę kolejnego fragmentu trasy Via Baltica. Odcinek od „węzła Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”, jest kolejnym zadaniem na podlaskiej części S61, którego realizację rozpoczyna białostocki oddział GDDKiA. Następnym będzie część od węzła „Łomża Zachód” do „węzła Kolno” - główny fragment obwodnicy Łomży.

Fragment S61 od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe” wybuduje firma POLAQUA Sp. z o.o., Której oferta była najkorzystniejsza spośród 5 złożonych w przeprowadzonym przetargu. Umowa przewiduje 31 miesięczny okres na zaprojektowanie i budowę tego odcinka, przy czym do budowy nie wlicza się okresów zimowych. W związku z tym możliwe jest zrealizowanie kontraktu do końca 2020 roku.

 

Odcinek od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”, wraz z zadaniem od węzła „Podborze” do węzła „Śniadowo”, na który umowa została podpisana 30 stycznia br., połączą Łomżę z drogą ekspresową S8 w Ostrowi Mazowieckiej i dalej przez Wyszków - Marki - z Warszawą.

 

Pomiędzy Ostrowią Mazowiecką (węzeł „Podborze”) - poprzez węzeł „Śniadowo” - aż do węzła „Łomża Południe” droga ekspresowa S61 zostanie poprowadzona po nowym śladzie, równolegle do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677. Zgodnie z założeniami, droga ekspresowa S61, ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, pas rozdziału oraz nawierzchnię z betonu cementowego. Na odcinku od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe” przewidziano jeden węzeł - „Śniadowo”.

 

Dane techniczne odcinka S61 od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”:

 

- długość - 16,99 km (S)

- długość i klasa dróg wybudowanych lub przebudowanych poza ciągiem głównym - 23,5 km (w tym dróg poszczególnych klas: G - 0,933 km; Z - 2,662 km; L - 0,709 km; D - 19,223 km)

- przekrój drogi - 2x2, szerokość pasa ruchu - 3,5 m, szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m

- szerokość pasa dzielącego - 5,0 m

- szerokość poboczy - minimum 0,75 m

- kategoria ruchu: KR6

- ilość węzłów: 1

- obiekty inżynierskie - 14 (w tym mosty - 3; wiadukty - 10; przejścia dla zwierząt – 1)

- ilość MOP-ów - 2 (Kategorii II - 1 oraz Kategorii III - 1) – informuje GDDKiA.

 

Gdyby poprzedni włodarze Grajewa bardziej dbali o interesy mieszkańców miasta , to Via Baltica przebiegała by w pobliżu naszego nieszczęsnego miasta. Wystarczy popatrzeć na mapę. A się prosi ze Sczuczyna, przez Grajewo, Rajgród i Suwałki. A tak sprytni ełccy samorządowcy załatwili, że Via Baltica przebiega, sporo nadkładając, ze Szczuczyna przez Ełk i do Suwałk. Szkoda.
Napisał: edek dodano: 2018-02-10 00:08:30

Edek- no i bardzo dobrze. Najlepiej to Grajewianie zawsze by chcieli do przodu, lepiej od Szczuczyna, skończyły się już te czasy dla Was. Przynajmniej Szczuczyniacy będą mieli szybszą trasę do Ełku niż przez ten Wasz Grajdołek ;)
Napisał: Łoś super ktoś dodano: 2018-02-10 15:40:31

Dodaj komentarz

Treść:


Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy możliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.