piątek, 3 maja 2024

Wiadomości

Podlaska Marka Roku

122 kandydatów do tytułu Podlaska Marka Roku zaprezentowało się kapitule konkursu. Prezentacja odbyła się  w ramach siódmej edycji  konkursu organizowanego przez Marszałka Województwa Podlaskiego.

 

Podlaska Marka stała się marką samą w sobie. Uznawana za prestiżową nagroda jest się przepustką  wygranych do promocji  poza granicami Województwa. Pamiętajmy, że promując produkt promujemy równocześnie region z którego on pochodzi  - powiedział marszałek Jarosław Dworzański  podczas inauguracji prezentacji 

Coroczna prezentacja jest stałym elementem w harmonogramie kolejnych odsłon Podlaskiej Marki Roku. Konkurs zgromadził łącznie 122 zgłoszenia, w tym w kategorii Smak zgłoszono 41 produktów, Miejsce – 15 zgłoszeń, Przedsięwzięcie – 35 i Produkt – 31. Cel  konkursu od lat pozostaje niemieniony – jest nim promocja najlepszych lokalnych produktów i inicjatyw, co z kolei służy promocji całego województwa podlaskiego.


W dniu dzisiejszym 16 osobowy zespół ekspertów, którym przewodniczył marszałek Jarosław Dworzański oceniało pretendentów do tytułu.  W tym roku wśród człoków kapituły znalazł się ekspert kulinarny, kucharz i członek Klubu Szefów Kuchni, Robert Sowa. Wszedł on w skład zespołu jurorów dokonującego oceny w kategorii Smak.

Walki rycerskie, pokaz taneczny, akcja ratownicza, elementy tuningu samochodowego, implanty medyczne a nawet część muru pochodzącego z budowy nowego ratusza w Michałowie to można było zobaczyć w czterech specjalnie przygotowanych na tę okazję salach Dworku Czarneckiego. W jednym miejscu mogliśmy spróbować podlaskich przysmaków, przenieś się do wnętrza ekskluzywnego hotelu, przez specjalną instalacje wysłuchać przedstawienia teatralnego, a także poczuć ducha rywalizacji przy stoisku Półamraotunu Hajnowskiego. Wszyscy wystawcy starali zaprezentować się w jak najciekawszy sposób. Do stoisk przyciągał zapach potraw, projekcje audiowizualne, bogate w  ulotki i foldery  stoły.

Prezentację rozpoczęła konferencja prasowa, podczas której  marszałek  wylosował pięć kuponów spośród tych, które zostały nadesłane w Plebiscycie o Nagrodę Podlaskich Konsumentów. Rywalizację o głosy konsumentów w ramach Plebiscytu,  wiele firm i instytucji traktuje bardzo poważnie, aktywnie promując swoje kandydatury. Tegoroczne głosowanie odbywało się w dniach   28 lutego – 11 marca i, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców regionu – na adres Urzędu Marszałkowskiego przesłano przeszło 14 tys. kuponów.

Nagrody –   wylosowali:

- Emilia Składanek Grajewo– (kino domowe)

Po zapoznaniu się z charakterystyką poszczególnych produktów, po obejrzeniu i spróbowaniu, członkowie Kapituły zebrali się na niejawnym posiedzeniu, w trakcie którego wskazali zdobywców najwyższych laurów oraz przyznali wyróżnienia. Oficjalne wyniki siódmej edycji Podlaskiej Marki Roku zostaną podane do publicznej wiadomości nieco później – będzie to miało miejsce 16 kwietnia, podczas uroczystej gali organizowanej w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej.

Miasto Grajewo w kategorii Przedsięwzięcie było reprezentowane w tym roku przez Jarmark Średniowieczny, organizowany corocznie przez Publiczne Gimnazjum nr 2 w Grajewie.
Pokaz wzbudził ogromne zainteresowanie wśród widzów. Wiele osób wyraziło chęć przyjazdu na to przedsięwzięcie. Odbędzie się ono 22 maja 2011 r.


fot.Wrota Podlasia

czwartek, 2 maja 2024

Piłkarska majówka 2024

czwartek, 2 maja 2024

Kronika 997

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.