Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę 71-kilometrowego odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.
Tańsza opiewa na kwotę blisko 1 mld 442,2 mln zł netto (ponad 1,7 mld zł brutto), droższa - 1 mld 810,5 mln zł (ponad 2,2 mld zł brutto). W informacji z otwarcia ofert podano, że PKP PLK SA zaplanowały na realizację inwestycji 1 mld 275,8 mln zł brutto. Trwa analiza ofert.
Według informacji PAP - spółka planuje podpisać umowę z wykonawcą tej inwestycji w drugim kwartale 2019 r.
Międzynarodowa trasa kolejowa E75 Rail Baltica to największa inwestycja kolejowa, która będzie realizowana w Podlaskiem. Wcześniej prace objęły mazowieckie odcinki tej linii. Rail Baltica to transeuropejski korytarz transportowy łączący kraje nadbałtyckie z Polską i innymi krajami UE. W Polsce ten szlak to 341 km od Warszawy przez Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach. W ramach inwestycji na odcinku Czyżew-Białystok - jak podawały wcześniej PKP PLK - planowana jest modernizacja kilku wiaduktów kolejowych, budowa skrzyżowań dwupoziomowych i czterech przejść pod torami, remont kilkunastu przystanków i stacji, powstanie też nowy przystanek Białystok Słoneczny Stok.
Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Connecting Europe Facility - Łącząc Europę.
e-Grajewo.pl
sobota, 4 maja 2024
piątek, 3 maja 2024
znowu brawo panie Latarowski
Marek powiedz co pan Latarowski do tej inwestycji byś chociaż ludzi w błąd nie wprowadzał
A co pan Latarowski zrobił w sprawie dróg w mieście? Zero. Drogi były robione( przewidziane do zrobienia)nie dla mieszkańców. Dla dewelopera. Poszukaj sobie. Dla ulicy Taborowskiego i przyległych nawet dotację dostali. A taka np. legionistów jest totalnie pomijana, mimo tego, że np. Hades jest przy tej ulicy.
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone